La sostenibilitat social i mediambiental en el turisme

Tornar al llistat

El director general de Veritas i inversor a Mas Salagros, Silvio Elias, va destacar el passat divendres la importància de valors com l’ecologia o la sostenibilitat mediambiental en el desenvolupament d’un negoci de turisme. De fet, l’empresari va assegurar que “per ser competitiu, cal crear valor social i mediambiental alhora”, de manera que les empreses de turisme com hotels o recintes per a visitants que obviïn aquests principis deixaran de ser competitius a llarg termini. Elias va oferir aquestes idees divendres passat a Barcelona durant la celebració d’una xerrada de FuTUR Impact, l’acceleradora que vol promocionar i invertir en start-ups d’alt impacte en el sector turístic, juntament amb les ponències d’altres empresaris de l’àmbit català com el vicepresident de Catalonia Hotels & Resorts, Manel Vallet, el cofundador i CEO de Cooltura, Timo Buetefisch, o la tècnica d’I+D+i de Segittur, Ana Fernández. La trobada va tenir lloc a ledifici MediaTIC de l’àres 22@ de Barcelona, i hi van assistir diferents emprenedors del sector del turisme.

Reduir la petjada ecològica és necessari

La sostenibilitat mediambiental va ser un dels eixos de les ponències del dia i es va destacar que l’ecologisme, per si sol, no serà un element suficient per portar l’èxit a un projecte empresarial però sí serà un element necessari. Els ponents van destacar que els visitants a hotels i recintes de turisme cada vegada s’hi fixen més en la petjada ecològica de les empreses a les que demanen servei però això no vol dir que estiguin disposats a pagar més per visitar un espai responsable; al contrari, la falta de responsabilitat mediambiental pot ser un element negatiu que provoqui el rebuig per part del visitant, que dóna per fet que el respecte a l’entorn ha de produir-se en tot cas.

Maduració dels projectes empresarials de turisme

Una altra de les idees que va explicar Elias és la necessitat de donar temps de maduresa a un projecte empresarial per tal que doni fruits, destacant que “cal temps per generar know-how”. No és realista esperar que un projecte turístic arribi a l’èxit empresarial en dos dies si no que es necessita temps per què qualli i agafi una base sobre la qual créixer. Els resultats es demostren amb temps, d’aquí la importància de dibuixar un pla de negoci que giri entorn els valors de sostenibilitat mediambiental i resulti perdurable en el temps. En aquest sentit, és possible i desitjable arribar a obtenir una doble rendibilitat, econòmica i social.

Objectius de FuTUR Impact

L’acceleradora FuTUR Impact persegueix diferents objectius entre els que destaca la promoció i el coneixement del potencial de la inversió d’impacte en el sector turístic. A més a més, també vol difondre la iniciativa entre empresaris i emprenedors del sector turístic i social així com captar potencials emprenedors que puguin participar-hi. A través d’una comunitat de mentors, experts i empreses col•laboradores, FuTUR Impact treballa per ajudar els emprenedors a accelerar les seves vendes. Ship2B, Barcelona Activa, Catalonia Hotels & Resorts, el Gremi d’Hotels de Barcelona, la Diputació de Barcelona i l’Observatori de Turisme Responsable HTSI s’han unit per impulsar l’acceleradoraFuTUR Impact.ship2be

email

Contacte Departament de Premsa de Bomosa

info@bomosa.ad

Categories

Vols donar suport a un dels nostres projectes?

Subscriu-te a la newsletter