L’ Instituto Espanyol d’Andorra i Bomosa entreguen els guardons de la 34ª edició dels Premis Sant Jordi

Tornar al llistat Premis Sant Jordi
  • A l’edició d’ enguany, hi han participat més de 300 alumnes de tots els centres i sistemes educatius del Principat, els quals han presentat un total de 287 obres.
  • L’acte d’entrega de premis va tenir lloc ahir al vespre al Centre Cultural i de Congressos de Lauredià i va comptar amb l’assistència de diverses personalitats de l’àmbit polític i cultural d’Andorra.
  • Entre tots els guanyadors, es van entregar més de 4.000 euros en premis.

Andorra la Vella, 9 de juny de 2016.- L’Institut Espanyol d’Andorra i Bomosa, societat andorrana que impulsa projectes filantròpics i de Social Business per fer d’Andorra un país més sostenible, van fer entrega ahir al vespre dels Premis Sant Jordi, els quals van tenir lloc a les 18:30h al Centre Cultural i de Congressos Lauredià de Sant Julià de Lòria.

Els guardons, que enguany celebren la seva 34ª edició, volen promoure i estimular les inquietuds literàries dels joves estudiants del Principat d’Andorra, fomentant l’interès per la literatura i facilitant la seva manifestació en les cinc llengües de la cultura del país: el català, el castellà, el portuguès, el francès i l’anglès.

PREMIS ST JORDI_TAULA

287 obres presentades per alumnes de tot el Principat

En aquesta edició, hi han participat més de 300 alumnes d’Educació Secundària, Batxillerat i Formació Professional de tots els Centres del Principat i dels tres sistemes educatius.  En total, s’han presentat 287 obres en les modalitats de narrativa, poesia, teatre i assaig, de les quals 147 han estat escrites en castellà, 96 en català, 12 en francès, 7 en anglès i 25 en portuguès.

A l’acte d’entrega de premis hi van assistir l’Ambaixador d’Espanya a Andorra, Don Manuel Montobbio de Balanzó; El Molt Il.lustre Ministre d’Educació i Ensenyament Superior del Govern d’Andorra, El Sr. Eric Jover Comas; La Consellera d’Educació de l’Ambaixada d’Espanya, Doña Soledad Salafranca Sánchez de Neyra;  En  representanció del Instituto Camoes de Portugal El Cónsul Honorario de Portugal en Andorra, Don José Manuel Silva; El Director de l’Instituto Espanyol d’Andorra, Don Julián Requena Cerdà; y el fundador de la societat filantròpica Bomosa, Bonaventura Mora.

PREMIS ST JORDI 2016

Elena Sineiro, professora de l’ Instituto Espanyol i organitzadora dels Premis, explica que “els Premis Sant Jordi són el reflex de l’ interès dels joves del Principat per la literatura i l’escriptura, com una manera d’expressar el que senten i pensen”. A més, Sineiro afegeix que “en una societat tant digitalitzada com la nostra és d’admirar que encara hi hagi joves interessats per la literatura i cada any són més els joves andorrans que hi participen”.

Com cada any, la societat filantròpica Bomosa ha col·laborat amb la celebració dels Premis Sant Jordi amb una dotació econòmica que ha fet possible incrementar considerablement els premis en metàl·lic i amb l’edició del llibre dels Premis Sant Jordi amb els relats guanyadors, el qual es va poder adquirir al finalitzar l’acte d’entrega de premis. Els diners recaptats amb la venda del llibre, aniran destinats al desenvolupament del projecte Jove Voluntariat Lector, que ja impulsa Bomosa actualment.

Turi Mora, fundador de Bomosa, afirma que “per Bomosa és un orgull poder participar any rere any en aquesta iniciativa, que comparteix el compromís de Bomosa amb el valor de la cultura, i en la que esperem poder participar per molts anys més”. Mora, afegeix que “aquests premis són el mirall del talent literari dels joves del Principat on, a més, hi conviuen diferents llengües com el català, el castellà, el portuguès, l’anglès o el francès, que enriqueixen encara més la nostra cultura i que estan presents en aquests premis”.

PREMIS ST JORDI_TURI_ROLLUP

Més de 4.000 euros en premis pels guanyadors

A l’acte es van entregar dos premis (un primer premi de 300 euros i un segon premi de 150 euros) per cada una de les modalitats (narrativa, poesia, teatre i assaig) i categoria de participants (majors o menors de 15 anys), independentment de la llengua amb la que han participat. Els premis especials en llengua anglesa i portuguesa van consistir en un premi de 300 euros per cada categoria de participants.

Llistat de premiats:

Categoria narrativa

Menors de 15 anys

• 1er Premi: La heredera del arte. Alumna del Instituto Español de Andorra.
  • 2on Premi: La chute de Byzance. Alumne del Lycée Comte de Foix.
  • Accèssit: Cucina. Alumne del Instituto Español de Andorra.
  • Accèssit: Viatge a Lapònia. Alumna del Col·legi Sant Ermengol.

Majors de 15 anys

• 1er Premi: Un recuerdo en el olvido. Alumna del Instituto Español de Andorra.
  • 2on Premi: Somiant en canvis i canviant en somnis. Alumna de l’ Escola Andorrana de 2ª Ensenyança de Sta. Coloma.

Categoria poesia

Menors de 15 anys

• 1er Premi: Quién fuera nieve. Alumne del Instituto Español de Andorra.
  • 2on Premi: Si el món fos. Alumna del Lycée Comte de Foix.
  • Accèssit: Un día normal. Alumne del Col·legi Sant Ermengol.

Majors de 15 anys

• 1er Premi: Invierno. Alumna del Instituto Español de Andorra.
  • 2on Premi: Ombra. Alumna del Instituto Español de Andorra.
  • Accèssit: Primer aniversari. Alumna del Instituto Español de Andorra.

Categoria teatre

Menors de 15 anys

• 1er Premi: Mort, qui t’ha mort! Alumna del Col·legi Sant Ermengol.
  • 2on Premi: El golpe inesperado. Alumne del Col·legi Sant Ermengol.

Majors de 15 anys

• 1er Premi: De doce a seis. Alumne del Col.legi Sant Ermengol.
  • 2on Premi: El sabotatge. Alumna del Instituto Español de Andorra.
  • Accèssit: La cena de los hipócritas. Alumne del Col.legi Sant Ermengol.

Categoria assaig

Categoria única, majors del 16 anys

• 1er Premi: Inconsideración del fútbol femenino. Alumna del Instituto Español de Andorra.
  • 2on Premi: Parlem-ne. Alumna del Instituto Español de Andorra.
  • Accèssit: El sol romano y su hermano. Alumna del Col·legi Internacional del Pirineu.

PREMI ESPECIAL EN LLENGUA ANGLESA

Menors de 15 anys

• 1er Premi: From hate to love. Alumna del Instituto Español de Andorra.

PREMI ESPECIAL EN LLENGUA PORTUGUESA

Categoria Narrativa

• 1er Premi: A triste realidade. Alumna del Lycée Comte de Foix.

Categoria Poesia

• 1er Premi: Tudo acontece por alguma razao. Alumna del Lycée Comte de Foix.
20160603-premis-sant-jordi_periodic
20160609-periodic-premis-sant-jordi